Dag 4: Dinsdag 21 september 2004

Reisroute: Denver – Boulder – Peak to Peak highway – Estes Park

Het lijkt erop dat we het Amerikaanse tijdritme een beetje hebben gevonden, we worden vandaag pas wakker om 8 uur, we hebben heerlijk geslapen! Douchen en aankleden, foto’s opslaan op de flashtrax, en om half 10 gaan we op pad. Als we buiten komen blijken de voorspellingen toch correct: het is heel slecht weer, het regent, en het is berekoud. Brrrrrrr, we hebben een dikke trui nodig!

De eerste bestemming van vandaag is de REI store, een grote outdoorwinkel in Denver. Hier hebben we onze ogen uitgekeken, wat een winkel. Zoooooo groot, en erg mooi aangekleed ook! We slagen hier voor een paar outdoorbroeken voor Peter, en een riem, en nog wat kleine dingetjes die we later op onze hikes nodig hebben. Het is veel goedkoper dan in Nederland!

Vanuit de REI store rijden we naar de Cherry Creek Mall. Het is zo slecht weer, dat we weinig zin hebben in een buitenactiviteit. We moeten nog even wennen aan de kou ook. In de mall kijken we alleen rond, we kopen deze keer niets. Daarna gaan we op pad naar Boulder, een plaatsje ten westen van Denver, richting het Rocky Mountain National Park. Het plan was om hier het binnenstadje te bekijken, maar met het slechte weer slaan we dat maar over. In plaats daarvan duiken we de Flatirons Mall in, in Broomfield. Dit is een heel mooie mall, een prachtige houten aankleding maakt het erg gezellig en vooral ook in western stijl. Een grote open haard in de Food Court maakt het helemaal af!

Omdat het nog steeds regent, besluiten we de theefabriek van Celestial Seasonings te bezoeken in Boulder. Hier worden gratis rondleidingen gegeven, en je kunt de thee hier gratis proeven. De thee is heerlijk, en de rondleiding heel leuk om eens mee te maken. Soms is het wel heel lastig ademen, en iedereen krijgt dan ook een mondkapje, omdat de stof hoogtij viert in deze fabriek. Dat wordt op sommige plekken verergerd door de mint die is opgeslagen om pepermunt-thee van te maken. Ik word er zelfs misselijk van, maar na de rondleiding is dat alweer gauw over.

Na deze bezichtiging gaan we toch echt op pad naar onze volgende bestemming: het Rocky Mountain National Park. Het was eigenlijk de bedoeling om de meest zuidelijke ingang vandaag aan te doen en hier een korte wandeling te maken naar een waterval, maar dat hebben we vanwege het slechte weer maar geschrapt. In plaats daarvan gaan we gelijk naar Estes Park, waar we de volgende overnachting hebben geboekt.

Vanuit Boulder rijden we naar Nederland, een piepklein plaatsje dat natuurlijk even op de foto moet! Onderweg stoppen we nog even voor een heel korte wandeling naar een kleine waterval langs de weg, het is dan warempel eventjes droog. Als we daarna terug lopen naar de auto, komt er een sneeuwschuiver voorbij. Oeps, dat belooft niet veel goeds…….

En inderdaad, als we de Peak to Peak Highway verder rijden, een scenic route van Nederland naar Estes Park, gaat het sneeuwen. Het gaat steeds harder sneeuwen, en al gauw zien we geen hand voor ogen. We zijn in een sneeuwstorm beland. Wel heel avontuurlijk zo. Het wordt dan al snel donker, en dat maakt het wel erg mooi om te zien. We genieten ervan! Het is al na 9 uur als we eindelijk in Estes Park aanbelanden. Hier is het stikdonker, de straatverlichting brandt niet, dus het is lastig om je te oriënteren. We gaan daarom eerst even op zoek naar het hotel, voordat we even iets gaan eten bij Big Horn, een klein lokaal eettentje. Daarna duiken we in bed, tot de tanden gewapend met warme kleding, want het is ijskoud op de kamer.