Dag 28: Vrijdag 15 oktober 2004


Reisroute: Colorado Springs

Het is de laatste (volle) dag in Amerika vandaag en we slapen lekker uit. Als ik wakker word herinner ik me dat ik heb gedroomd over een aantal souvenirspulletjes die we hebben gekocht en ik heb het gevoel dat ik ze kwijt ben. Toch maar even controleren zo. Het warm water blijkt op te zijn en we moeten even wachten voor we kunnen douchen, we lummelen een beetje op de kamer. Heel onverwachts belt mijn vader met een verrassing: hij zal ons komen ophalen op Schiphol samen met mijn broertje, in onze eigen auto. Leuk!

Ik kan de souvenirs inderdaad niet vinden bij de andere souvenirs, maar wie weet heb ik ze ergens anders geduwd. Als we later vandaag de koffers vertrekklaar gaan maken, zal ik nog eens goed zoeken. Het zou toch heel jammer zijn als we ze kwijt zijn. Als we klaar zijn met douchen schuiven we aan bij het ontbijt en dan gaan we op pad, we hebben besloten de laatste dag vooral winkelend door te brengen. We starten in het centrum van Manitou Springs, hier liggen vooral veel souvenirwinkeltjes en we zijn dan ook snel uitgekeken. De volgende stop is Old Colorado Springs, maar daar is helemaal niets te beleven. We rijden dan naar een shopping mall in Colorado Springs via de route door Garden of the Gods. Dit is een mooi park. Je kunt er een route doorheen rijden met de auto en we zijn beslist niet de enigen die dat doen. Hier en daar ontstaat er een file. De trading post is een winkeltje in het park en dat is erg mooi! Hier slaan we nog een paar mooie souvenirs in en dan rijden we weer verder.




In Colorado Springs zoeken we nog een aantal mega stores op, zoals een scrapbook winkel, een outdoor winkel en een sportwinkel, ze liggen vlak bij elkaar. Ook hier scoren we nog een paar leuke dingen, maar toch is de shopping spirit er eigenlijk uit. De laatste winkel die we bezoeken is een grote electronicawinkel waar nog even rondkijken voor wat fotografie accessoires. Wanneer we de winkel inlopen is het buiten nog bijna 25°C, maar als we buiten komen blijkt het in één uur tijd afgekoeld tot 12°C. Wauw! Zelfs het nieuws op de radio merkt op dit wel heel bijzonder is. Je ziet duidelijk dat iedereen opeens een tandje harder gaat lopen, want de kou gaat door merg en been. Loop je ’s ochtends nog in een korte broek met een shirtje, dan is dat ’s middags bij die koude temperaturen beslist niet meer voldoende. Wel een komisch gezicht eigenlijk! Gelukkig hebben wij nog de jassen in de auto liggen, dus we hoeven geen kou te lijden. Dit typische gezegde uit Denver blijkt toch niet helemaal op lucht gebaseerd: “If you don’t like the wheather in Denver just wait 5 minutes…..”.

Na de electronicawinkel zoeken we nog een Borders op, maar dan houden we het voor gezien vandaag. We hebben inmiddels wel honger gekregen en gaan op zoek naar een Outback voor ons laatste diner in Amerika deze reis. Bij Outback krijg je de lekkerste steak ooit en we gaan beslist niet naar huis voor we die nog één keer hebben gehad. Het is even zoeken, maar het is besliste de moeite waard. De steak is zo lekker dat het lijkt alsof er een engeltje op de tong piest……Na het eten zoeken we een bioscoop op. De film “Ladder 49” met John Travolta is net uitgekomen hier en die willen we wel graag zien. Het is inderdaad een heel mooie film, ik kan het met moeite droog houden!

Na het eten zoeken we de weg terug naar Manitou Springs en onze B&B. Dat is nog niet gemakkelijker zonder navigatiesysteem in het donker. We zijn duidelijk te lui geworden om goed te kunnen navigeren. Om 12 uur ’s nachts komen we terug op onze kamer, en dan moeten we de koffers nog inpakken. Ook dat gaat niet zonder slag of stoot. We hebben ook nu weer veel koopwaar ingeslagen en de koffers gaan met moeite dicht. En de souvenirs waarover ik droomde ben ik inderdaad kwijt, nergens te vinden…… Na 1½ uur hebben we de spullen eindelijk economisch georganiseerd en kunnen we met een gerust hart gaan slapen. Welterusten!

Geen opmerkingen: