Dag 29: Zaterdag 16 oktober 2004

Reisroute: Colorado Springs – Denver
Denver – Chicago – Amsterdam

Vandaag moeten we vroeg opstaan, we willen opnieuw vroeg inchecken om weer verzekerd te zijn van goede plaatsen in het vliegtuig. Het ontbijt slaan we over, daarvoor hebben we geen tijd, we eten wel iets op het vliegveld. We vertrekken om 8 uur en we rijden zonder problemen en zonder files naar Denver. Het is zaterdag en zo vroeg is het in het weekend ook hier nog heel rustig op de weg. Een uur en een kwartier later zijn we er al. We leveren de auto in bij Hertz, en daar merken ze terecht op dat we een andere auto hier inleveren dan we hebben meegekregen. Ja, dat zal wel! Ze vinden de juiste papieren gelukkig al snel, en ook hier is het nieuws van ons ongelukje op de snelweg bekend. Omdat we de laatste 2 dagen een auto hebben gereden die in een lagere klasse zat dan waarvoor we hadden betaald, en omdat de laatste auto geen navigatiesysteem had, krijgen we een waardebon terug die we kunnen gebruiken bij een volgende reis. We krijgen een bon van maar liefst $200. Dat is pas goede service! Het is nog meer dan we überhaupt betaald hebben voor 2 dagen autohuur!

Na het inleveren van de auto brengt de shuttlebus ons naar de juiste terminal van het vliegveld. Het vliegveld in Denver heeft een prachtig design. Boven het gebouw hangen eens soort van tenten, en deze witte spitse punten stellen de besneeuwde bergen voor van de Rocky Mountains. Mooie symboliek! Ook van binnen is het een supermodern vliegveld, het is een genot om hier te vertoeven. We vinden al gauw de juiste incheckbalie, maar hier staat een enorme wachtrij. Er rest ons niets anders dan gewoon achter aan te sluiten. Het duurt een uur voordat we aan de beurt zijn, gelukkig waren we er al heel vroeg. Maar het wachten loont zich, want ook nu krijgen we op de etappe Chicago-Amsterdam weer economy plus stoelen. Jippie!

Na het inchecken gaan we op zoek naar een plekje om te ontbijten en dat lukt in een geinig Frans restaurantje. De croissant smaakt heerlijk! Na het ontbijt maken we nog even een rondje over de luchthaven en we kopen nog een lekker luchtje voor mijn broertje in de vorm van een mooie race-auto. En het ruikt nog lekker ook! Na het winkelen begeven we ons naar de gate, gelukkig is de rij bij de veiligheidscontrole niet zo lang en we zijn er snel doorheen. De tijd vliegt om!

Ook het boarden gaat soepel, de vlucht vertrekt bijna op tijd, we zijn een kwartiertje later. De vlucht van Denver naar Chicago gaat vlot, al hebben we veel turbulentie en veel wind. We kunnen de gemiste tijd niet inhalen, in plaats daarvan lopen we nog meer vertraging op. We landen uiteindelijk een half uur later in Chicago. Gelukkig hebben we voldoende overstaptijd in Chicago, daar hoeven we niet lang te wachten voordat we kunnen instappen voor de vlucht naar Amsterdam. Dat is wel lekker, zo!

Ook de vlucht naar Amsterdam gaat vlot en soepel. We hebben geen turbulentie, het eten smaakt goed, en we kijken een aantal films. The Manchurian Candidate en the Terminal staan op het programma, en die vinden wel allebei erg mooi. Aan het einde van de avond gaat het grote licht in de cabine uit en al gauw is het erg rustig in het vliegtuig. Ook wij proberen een paar uurtjes te slapen.